Applying to Third Level Institutions, 2001

Authors

DOI:

https://doi.org/10.17649/TET.16.1.838

Keywords:

felsőoktatás, felsőoktatási rendszer, továbbtanulási jelentkezések, területi eltérések, társadalmi egyenlőtlenségek

Abstract

A szerzők tanulmányukban a felsőoktatási intézményekbe történő hallgatói jelentkezések alapján a tudáshoz jutás társadalmi esélyeit területi szempontból vizsgálják meg, arra a kérdésre kívánnak választ találni, hogy vannak-e és milyen jellegűek a területi eltérések. Legfőbb megállapításuk, hogy a felsőfokú továbbtanulási igények (jelentkezések) és realizálásuk területi szerkezetét vizsgálva olyan társadalmi eredetű egyenlőtlenségek mutatkoznak, amelyek egyaránt összefüggésbe hozhatók az adott térségek gazdasági fejlettségével és a felsőoktatás területi szerkezetével.

Author Biographies

Katalin Forray R., Oktatáskutató Intézet

tudományos főmunkatárs

Tamás Híves, Oktatáskutató Intézet

tudományos munkatárs

Downloads

Published

2002-03-01

How to Cite

Forray R., K., & Híves, T. (2002). Applying to Third Level Institutions, 2001. Tér és Társadalom, 16(1), 99–115. https://doi.org/10.17649/TET.16.1.838

Issue

Section

Snapshots